Okres oczami marketingowców

Okres, miesiączka, te dni – dla niektórych to wciąż temat tabu, którego próbują unikać. Tymczasem marketingowcy coraz bardziej wykorzystują trudne tematy w kampaniach reklamowych. Jak wygląda okres oczami marketingowców i czy reklama podpasek lub tamponów może nas zaskoczyć?

Gdy nadejdą te dni…

Bez wątpienia, pierwsza miesiączka jest dla kobiety niezwykle ważnym wydarzeniem. Przemiana w kobietę niesie ze sobą zmiany zachodzące w organizmie. Jedną z nich jest właśnie okres, czyli comiesięczne krwawienie z macicy. Miesiączka nie należy do przyjemnych. Poczucie dyskomfortu, bólu oraz obawy przed śladami na ubraniach – z tym wszystkim zmagają się kobiety. Producenci środków higienicznych proponują coraz to nowe rozwiązania na okres. Oprócz podpasek czy tamponów, kobiety mają do dyspozycji także kontrowersyjne kubeczki menstruacyjne. Tego typu środki są dość problematyczne, jeśli chodzi o reklamę, dotyczą bowiem sfery intymnej kobiet. Ale marketingowcy coraz otwarciej podchodzą do tematy, czego przykładem są bardzo udane kampanie reklamowe.

Porozmawiajmy o okresie

Znana marka tamponów postanowiła stworzyć kampanię z udziałem kilku kobiet z różnych branży. Znajdziemy w niej młodą aktorkę, blogerkę modową, początkującą modelkę czy tancerkę. Udział wzięła także Joanna Krupa – jedna z top modelek. Panie otwarcie opowiadają o okresie i używaniu tamponów. Tłumaczą, że każda kobieta może  stosować tampony, bez względu na wiek czy wykonywany zawód. A wszystko po to, by czuć się komfortowo i pewnie w każdej sytuacji. Poświęcać się swoim pasjom i zainteresowaniom. Krótkie filmiki zawierają konkretny przekaz, który dociera do widza. Takie podejście do tematu okresu jak najbardziej nam się podoba. Skoro Joanna Krupa może o nim otwarcie mówić, żadna z dziewczyn nie powinna się tego obawiać.

Jak dziewczyna

Inna marka, równie popularna na rynku, do swojej kampanii zaprosiła dziewczyny, które zajmują się można by rzec, że bardziej męskimi zajęciami. Grają w piłkę, kibicują, walczą. Kampania walczy ze sterotypami. Z tym, że nastolatki są często obrażane, że robią coś „jak dziewczyny”. Jakby były gorsze, słabsze od płci męskiej. Tutaj chodzi o coś więcej niż tylko okres i podpaski. Tego typu kampanie reklamowe mają swoją misję, którą skutecznie realizują. I nawet po latach pamiętamy spoty, bo jak żadne inne trafiały w punkt.

Okres to coś normalnego

Prawdziwym hitem okazała się kampania brytyjskiej marki, dotycząca podpasek. Widzimy w nim dziewczyny podczas okresu, spływającą po nodze krew czy chłopaka kupującego podpaski. A wszystko jak najbardziej naturalne, bo w końcu to normalna część życia każdej kobiety. Akcja marki idealnie trafia w temat miesiączki i wstydu z nim związanym. Pokazuje to wszystko, czego być może inny brand bałby się ukazać. To nie tylko reklama, ale przełamanie tabu i udowodnienie, że zdecydowanie warto zaryzykować o takie ujęcie, naturalne i prawdziwe. Sami zobaczcie spot i oceńcie, z taka reklama do was przemawia.

Katarzyna Antos